Digitalt APV-værktøj

Velkommen til din nye digitale arbejdsmiljøpartner

 

Få det fulde overblik over jeres arbejdsmiljøarbejde, uanset hvad I arbejder med, og hvor I arbejder henne. Det er brugbart for jer, hvad enten I arbejder med farlige kemikalier, sidder på kontor eller er ansat i en butik. Er I over 10 ansatte på din arbejdsplads, er der krav om at etablere en arbejdsmiljøorganisation, og vi kan hjælpe jer. Arbejdsmiljøarbejdet kan kræve mange ressourcer, og her kan vi hjælpe jeres virksomhed. Vi sørger for at systematisere og effektivisere jeres kontroller og dokumentationsarbejde. I få et komplet overblik over vigtige deadlines, skemalagte møder samt andre eventuelle møder der skal være styr på i arbejdsmiljøorganisation.

Lad os hjælpe dig med at få sat tingene i system. Vi mener at det bedste overblik skabes i et årshjul, hvilket du igennem hele din periode som medlem af arbejdsmiljøorganisationen kan arbejde med.


 

Computer på skrivebord

Hvad tilbyder vi?

Vores digitale platform, som Apropos Kommunikation har været med til at udvikle, er designet til at hjælpe virksomheder med at identificere og løse arbejdsmiljøproblemer effektivt. Den leverer opdateret information om lovgivningen, tilbyder værktøjer og ressourcer til at implementere nødvendige foranstaltninger samt muligheden for at indrapportere og håndtere hændelser og ulykker.

 

Ved at tilbyde en digital løsning, der forenkler processen og gør den mere tilgængelig, stræber vi efter at hjælpe virksomheder med at skabe sikre og sunde arbejdsmiljøer for deres medarbejdere.

 

Kontakt os og hør mere om onlinesystemet

 


 

Arbejdspladsvurdering

Alle virksomheder med ansatte skal lave en arbejdspladsvurdering (APV), der hjælper dem til at have styr på arbejdsmiljøet. Med AMORGS onlineløsning er det nemt og enkelt at leve op til reglerne og bruge APV’en som et aktivt redskab til et bedre arbejdsmiljø.

I bestemmer selv, hvordan jeres APV skal se ud. Men husk at der er en række krav til processen. Vores online løsning gør det nemt at leve op til reglerne.
 

En APV-proces består af fire elementer:

  • En afdækning og risikovurdering af virksomhedens arbejdsmiljøproblemer.
  • Inddragelse af virksomhedens sygefravær, så det er muligt at vurdere, om forhold i virksomhedens arbejdsmiljø kan medvirke til sygefraværet.
  • En skriftlig handlingsplan til at løse de arbejdsmiljøproblemer, som ikke kan løses umiddelbart.
  • En gennemførelse af handlingsplanen og opfølgning på de iværksatte tiltag og en opfølgning på, om igangsatte løsninger er fyldestgørende og effektive.

 

Læs mere om arbejdspladsvurdering her

Arbejdspladsvurdering, medarbejder

 

 

 

Din digitale arbejdsmiljøpartner

 

 

Med vores onlineløsning får I det fulde overblik over jeres arbejdsmiljøarbejde. Vi gør det muligt at tilrettelægge, handle og følge op på aktiviteter, og vi hjælper jer med at fokusere på såvel officielle krav som de konkrete tiltag der skaber værdi hos jer.
Uanset om I arbejder med kemikalier, i butik, på kontor eller noget helt andet.

Hvis I er mere end 10 ansatte på jeres arbejdsplads, er det et krav fra myndighederne at etablere en arbejdsmiljøorganisation. Det kræver mange ressourcer, og det kan være svært at holde bolden i luften når virksomhedens andre mål og prioriteter konkurrerer om jeres fokus. Vores løsning hjælper jer med at bevare overblikket og følge op på de aktiviteter der er påkrævede og som skaber værdi.

 

 

Ikon

APV'er

Identificer og forebyg arbejdsmiljørisici med en APV. Dette sikrer medarbejderens sikkerhed og trivsel, og overholder lovgivningen.

Ikon

Handlingsplaner

Få skrevet konkrete tiltag til forbedringen af arbejdsmiljøet, og følg op på dem med dette handlingsplansværktøj.

Ikon

Møder

Mødeværktøjet gør det enkelt at oprette og organisere agendapunkter, så møderne bliver strukturerede og fokuserede.

 

 

 

Apropos Kommunikation præsenterer en alt-i-én platform til håndtering af arbejdsmiljø

Én platform. Flere produkter. Med vores platform kan du stoppe med at jonglere mellem forskellige platforme til arbejdsmiljøhåndtering. Vi understøtter hele jeres arbejdsmiljø fra start til slut. Tilpas selv en skræddersyet kombination af produkter, der passer præcis til jeres behov.

 

Dokumentér overholdelsen af lovgivningen

Med det digitale APV-værktøj registrerer og dokumenterer din aktivitet på din virksomheds profil, så du altid har lovpligtig dokumentation for jeres processer lige ved hånden. Alt bliver opdateret ét sted, så du slipper for at rode rundt i Excel-ark og et virvar af fysiske og digitale mapper. Spar værdifuld tid på administration – faktisk meget tid. Vi tilbyder en brugervenlig opsætning af tjeklister og spørgeskemaer, der understøtter safety walks & talks, inspektioner og sikkerhedsrunderinger. Det kan være en udfordring at holde styr på sikkerhedsrunderinger. Bliver de udført som planlagt? Duplikeres data? Og bliver al relevant information indsamlet? Vores EHS-software til sikkerhedsrunderinger giver medarbejdere og partnere de nødvendige digitale værktøjer til at oprette og udføre sikkerhedsrunderinger og arbejdsmiljøgennemgange – når som helst og hvor som helst. Vi kan måske ikke forudse alle hændelser. Der vil altid ske ting, der ligger uden for vores kontrol. Men vi kan implementere planer for at mildne virkningerne af uventede sikkerhedshændelser. Vurder risikoen, inden en opgave påbegyndes. Foretag risikovurdering af jeres arbejdsmiljø på stedet og evaluer løbende risici på arbejdspladsen.




Tilmelding til nyhedsbrev